Georgian TV channel published an appeal, according to the FSB, the presidential administration claim that it is fake

The Georgian TV channel “Rustavi-2” on 13 January and published on its website the materials that are called “treatment” of the President of Ukraine Petro Poroshenko to the Russian FSB. In the Administration of the President of Ukraine these materials are called “low-grade forgery and a fake.”

In “circulation,” which date back to 3 February 2007, Poroshenko seems promised during his stay in Russia “to adhere to the Russian legislation, not to participate in activities aimed against interests of the Russian Federation”.

At that time, Poroshenko was a member of Parliament and he was not let on the territory of the Russian Federation.

See also:

Surrounded by Poroshenko told about how to deal with “weak” Saakashvili

In the materials published, the Georgian TV channel that Poroshenko seems to be the FSB that the ban is unreasonable because he “has nothing to do with anti-Yushchenko campaign, acting in the interests of Russia —is engaged in attracting large investments, creates jobs for Russians. Is one of the founders of “Party of regions”.

Among other things, the “treatment” States that Poroshenko regularly visits St. Petersburg, “where the parents of the wife of my son”.

The son of Poroshenko, Alexei, entered into marriage with a Russian woman Yulia Alhanova only in 2013. On this inaccuracy, and pay attention to in the presidential Administration, denied the authenticity of the published in Georgia material.

See also:

Miho 2018: what the power seat is aiming Saakashvili and why he is no longer afraid of the President

“Promulgated the so-called “documents” on behalf of Petro Poroshenko is a base forgery and fake, manufactured and abandoned of the TV company “Rustavi-2″ the secret service of Russia”, – said in a statement published on the night of January 14.

“Most eloquently about the failure of the FSB is evidenced by the fact that it is easy to check. Oleksiy Poroshenko married in Kiev in September 2013, so the older son Petro Poroshenko in 2007 was not a wife,” adds the AP.

See also:

It became known that the new Supreme court will consider the claim Saakashvili Poroshenko

The press service of the presidential Administration appealed to the media to “distribute Teikovo information, which is clearly registered by the country-aggressor character.” The President also expect a public apology from the media who spread unverified information. In particular are referred to as “the Ukrainian truth” and Newsone.

Declared the Press-service of the President of Ukraine Adminstrat: Aprilynne so Swan “document” od, etc Poroshenko yea, nisk…

Posted by Svyatoslav Tsegolko 13 January 2018 R.

Note that the TV channel “Rustavi-2” is a private TV channel and one of the most popular media in Georgia. He is known for his commitment to Mhala Saakashvili supported him when he was the President of Georgia, supports it now, and also critical of the current Georgian authorities. Saakashvili is now one of the opponents of Poroshenko in Ukrainian politics. In November-December last year, he organized a protest in Kiev, demanding the impeachment of Poroshenko.

  • Georgia
  • Russia
  • Saakashvili
  • Poroshenko

Saw a bug — Ctrl+Enter

Letter to the editor

© Materials

/ LL

Leave your comment

Leave your comment

All comments


Editor’s choice